• BIST 100

    10208,70%1,62
  • DOLAR

    32,39% 0,12
  • EURO

    34,68% 0,01
  • GRAM ALTIN

    2400,66% 0,21
  • Ç. ALTIN

    3877,87% 0,00

BİR DENİZKESTANESİNİN ANILARI”, ERİMTAN ARKEOLOJİ VE SANAT MÜZESİ’NDE CANLANIYOR

‘İyi Bak Dünyana’ hareketiyle dünyanın sanatla daha iyi bir yer olacağını vurgulayan Kale Tasarım ve Sanat Merkezi (KTSM), Türkiye’nin değerli kadın seramik sanatçılarını desteklemeyi sürdürüyor. KTSM iş birliğinde Erimtan Arkeo

Kültür Sanat 23.04.2024 14:35:00 0
BİR DENİZKESTANESİNİN ANILARI”, ERİMTAN ARKEOLOJİ VE SANAT MÜZESİ’NDE CANLANIYOR

‘İyi Bak Dünyana’ hareketiyle dünyanın sanatla daha iyi bir yer olacağını vurgulayan Kale Tasarım ve Sanat Merkezi (KTSM), Türkiye’nin değerli kadın seramik sanatçılarını desteklemeyi sürdürüyor. KTSM iş birliğinde Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi ve Ankara Galeri Nev ortak çalışmasıyla gerçekleşen “Bir Denizkestanesinin Anıları-Melike Abasıyanık Kurtiç” sergisi, Erimtan Müzesi’nde sanatseverlerle buluştu.

Kale Tasarım ve Sanat Merkezi (KTSM), ‘İyi Bak Dünyana’ hareketiyle kadın sanatçıların seramik dünyasındaki değerli katkılarına vurgu yapmaya ve onların varlığını güçlendirmeye devam ediyor. KTSM iş birliğinde Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi ve Ankara Galeri Nev ortak çalışmasıyla Deniz Artun küratörlüğünde gerçekleşen “Bir Denizkestanesinin Anıları-Melike Abasıyanık Kurtiç” sergisi, 19 Nisan’da Ankara’daki Erimtan Müzesi’nde ziyarete açıldı. Çağdaş Türk seramik sanatının önemli isimlerinden Kurtiç’in kapsamlı bir retrospektifine ev sahipliği yapmaya hazırlanan sergi, 1 Eylül’e kadar sürecek.

Sergi, Abasıyanık sanatının omuriliğini oluşturan tohum seramikleri, denizkestaneleri, yosun perdeleri, pirinç kağıtları ve gel-git fotoğraflarını ayrı ayrı, tüm özgün ve karmaşık doğaları içinde sergiliyor. Aynı zamanda sergi, bu birbirinden farklı üretimler arasındaki olağanüstü tutarlılığın, sonsuz ve girift tüm ilişkilerin hissedilebilmesini de amaçlıyor.

“Bir Denizkestanesinin Anıları” sayesinde izleyenlerin Melike Abasıyanık Kurtiç’in son derece kişisel hazinelerine tanıklık edebileceğini söyleyen küratör Deniz Artun, sergiyle ilgili şunları belirtti: “Yaşarken üretimini çok az paylaşmış olmasına rağmen, hakkında çokça yazılmış, özellikle de pek çok söyleşi gerçekleştirmiş sanatçı, ilk bakışta genellikle bir formu, bir kabuğu ya da uzayın ta kendisini ‘açan’ birisi izlenimi veriyor. ‘Bir Denizkestanesinin Anıları’, Melike Abasıyanık Kurtiç’i “kapatan” bir sanatçı olarak sunuyor, sergide kabuk kabuklanıyor, yosun yosunlanıyor, taş taşlaşıyor. Dolayısıyla, bir yandan, el yordamı desenler, karalanmış çalışma notları, kırılmış deniz kestaneleri ve henüz yaş deniz yosunlarına yer veren sergi, bir yandan sanatçının atölyesinde kurduğu, bir doğa bilimci laboratuvarının kapılarını açıyor ve araştırmasının katmanlarına tanıklık edilmesine vesile oluyor. Diğer yandan aynı malzemeler, eserlere son derece kişisel ve mahrem bir hazine olarak da eşlik ediyor ve izleyenleri aynı atölyede yaşayan filozofun ya da şairin karanlıklarında da dolaştırıyor”.

Melike Abasıyanık Kurtiç, 1955 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, Dekoratif Sanatlar Bölümü’nü bitirdi. 1963’te Danimarka'nın Naestved kentinde Herman Kâler Seramik Atölyesi’nde kil araştırmaları yaptı. 1963-1966 yılları arasında Kopenhag'da Danimarka Kraliyet Porselen Fabrikaları’na davet edildi. Burada dört yıl boyunca tek parça seramik formları ve sırlar üzerinde çalıştı. 1967-1968 yıllarında Kopenhag Güzel Sanatlar Akademisi Seramik Bölümü’nde konuk sanatçı olarak sır (glasür) çalışmaları yaptı. Bu araştırmalarına 1968-1972 yılları arasında Ankara Maden Tetkik Arama Enstitüsü’nde devam etti. Aynı sırada Tabiat Müzesi’nde desen çalışmaları yaptı. 1971-1975 yılları arasında çalışmalarının mekânı Batı Almanya'da Bonn-Bad-Godesberg’de Heinz-Theo Dietz Seramik Atölyesi oldu. 1973’te Nord-Rhein Westfalen eyaleti Tatbiki Güzel Sanatlar Odası jürisi tarafından üyelikle onurlandırıldı. 1973’te ise, merkezi Hamburg'da bulunan ve Paris'teki Federation International des Associations Culturelles Feminies’e bağlı olan GEDOK Birliği üyeliğine kabul edildi. 1975’te Ankara’ya döndü. 1977’ye kadar seramik çalışmalarına Ankara ve Adapazarı’nda devam etti. Aynı yıllarda Çeşme sahillerinde gördüğü deniz kestanelerinin etkisinde kaldı ve ilk çizimlere başladı. 1977-79 yılları arasında eşinin görevi ile bulunduğu Atina’da deniz kestanesi çizimlerinin büyük baskıları ve 8mm. film çalışmaları gerçekleştirdi. 1979-1981 yılları arasında Kopenhag’ta seramik çalışmalarını sürdürdü. Aynı yıl bir seramik heykeli Danimarka, Grenaa kenti hükümet binası için satın alındı. 1981-1983 yılları arasında Budapeşte’de pirinç kağıdı üzerine renk çalışmalarına başladı; Macaristan Ulusal Müzesi’nde eserleri sergilendi. 1989-1993 yılları arasında Portekiz okyanus sahillerinde med-cezir fotoğraf çalışmaları yaptı. 2021 yılında 91 yaşında iken vefat eden Melike Abasıyanık’ın sahillerden topladığı gümüş yosunlar ile gerçekleştirdiği bir eseri, aynı yıl Eylül ayında Meşher’de açılan ve 117 sanatçı kadının yer aldığı “Ben-Sen-Onlar” başlıklı sergide izleyiciyle buluştu. Tam bir yıl sonra, sanatçının eserleri yine İstanbul’da, Kendi Koleksiyonu’nun mekânında Galeri Nev tarafından düzenlenen, 17. İstanbul Bienali paralel etkinliği “Tekrar Dönelim” sergisinde yer aldı.

Sergi, 19 Nisan’dan itibaren Pazartesi hariç her gün 10:00-18:00 saatleri arasında ziyaret edilebilir. Sergi kapsamında çocuk, genç ve yetişkin atölyeleri, kitap lansmanı ve söyleşi etkinlikleri gerçekleşecektir.


AYDIN TİCARET BORSASI ÜYELERİNE, İHRACAT YILDIZLARI ÖDÜLÜ

TÜRKİYE’DE HALA TEŞHİS ALAMAYAN 1 MİLYON ÇÖLYAK HASTASI VAR

DEĞİRMENCİLİK SEKTÖRÜ 500 MİLYON DOLARLIK HEDEFLE İSTANBUL’DA BULUŞTU.

YEMEK YARIŞMASININ AKDENİZ BÖLGE BİRİNCİLERİ BELİRLENDİ

ANAVARZA BAL’A PARİS’TEN BÜYÜK ÖDÜL

“KUŞLUK VAKTİ” TEMALI RESİM SERGİSİ

KIRMIZI ET ÜRETİMİ YÜZDE 8,8 ARTTI

HİLTİ TÜRKİYE’NİN EN İYİ İŞVERENLERİ LİSTESİ’NDE

KRUVAZİYERDE REKORLARIN KIRILACAĞI BİR YIL OLACAK!

EROĞLU VE SOYLU’DAN ORTAK RESİM SERGİSİ

DÜNYANIN TEK TURİZM KARİKATÜRLERİ YARIŞMASI’NDA ÖDÜLLER VERİLDİ

İRAN SİNEMASININ DÜNYACA ÜNLÜ FİLMLERİ PERSIANA TV'DE!

“BEYAZ EŞYA” 10 MAYIS’TA SİNEMALARDA

HAT ESERLERİ KOLEKSİYON SERGİSİ MACARİSTAN’DA

TZOB NİSAN AYI ÜRETİCİ MARKET FİYAT DEĞİŞİMİNİ AÇIKLADI

DİJİTAL ÇAYLAK PROJESİ İLE GELECEĞİN MESLEKLERİNDE KARİYER FIRSATI

YAŞAR KEMAL ESERLERİ STORYTEL’DE

KÖYLERDE GENÇ NÜFUS AZALIYOR, TARIM SEKTÖRÜ ALARM VERİYOR

KUŞLARIN ŞARKISINDA RENKLER TEMALI RESİM SERGİSİ

BELARUS’A İHRACAT ARTIYOR

YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİYLE DONATILMIŞ THİNKPAD P1 GEN 7 MOBİL İŞ İSTASYONUNU TANITTI

ZERDEÇALIN 11 FAYDASI

KOBİ’LERİN DİJİTAL DÖNÜŞÜM YOL HARİTASI KAYSERİ’DE DEĞERLENDİRİLDİ

“TÜRKİYE’NİN EN İYİ İŞVERENLERİ” LİSTESİNDE

“HERKES İÇİN ERİŞİLEBİLİR KILMAYI HEDEFLİYORUZ.”

GENİTAL ESTETİK SANILANIN AKSİNE BİR İHTİYAÇ OLABİLİR!

ZEYTİN İHRACATÇILARI AMBALAJLI İHRACATI ÖDÜLLENDİRDİ

SABAH SAATLERİNDE YÜRÜYÜŞ YAPMAK DEPRESYONU ÖNLÜYOR!

GÜRER: “İTHAL HAYVAN VE ET İLE KİMLER KAZANIYOR?”

“2024 YILI 1 KİLOGRAM BUĞDAY ÜRETİM MALİYETİ 10 LİRA 87 KURUŞ”

Yükleniyor

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 34 30 1 3 59 93
2.Fenerbahçe 34 28 1 5 58 89
3.Trabzonspor 34 18 12 4 15 58
4.İstanbul Başakşehir 34 15 12 7 7 52
5.Beşiktaş 34 15 13 6 5 51
6.Kasımpaşa 34 14 13 7 -3 49
7.Rizespor 34 14 13 7 -6 49
8.Alanyaspor 34 12 10 12 3 48
9.Sivasspor 34 12 10 12 -4 48
10.Antalyaspor 34 11 11 12 -3 45
11.Adana Demirspor 34 9 11 14 2 41
12.Kayserispor 34 11 13 10 -9 40
13.Samsunspor 34 10 15 9 -7 39
14.Ankaragücü 34 8 12 14 -3 38
15.Fatih Karagümrük 34 9 16 9 -2 36
16.Konyaspor 34 8 14 12 -14 36
17.Gazişehir Gaziantep 34 9 18 7 -15 34
18.Hatayspor 34 7 15 12 -10 33
19.Pendikspor 34 7 18 9 -32 30
20.İstanbulspor 34 4 23 7 -41 16