• BIST 100

    9809,64%0,96
  • DOLAR

    32,58% 0,30
  • EURO

    35,07% 0,29
  • GRAM ALTIN

    2457,40% 0,88
  • Ç. ALTIN

    3991,84% 0,00

SABANCI ÜNİVERSİTESİ’NDEN SAKIP SABANCI MÜZESİ’NİN TEKNOLOJİK SANAT ESERLERİNİN KORUNMASI PROJESİ

SABANCI ÜNİVERSİTESİ’NDEN SAKIP SABANCI MÜZESİ’NİN TEKNOLOJİK SANAT ESERLERİNİN KORUNMASI PROJESİ

Kültür Sanat 4.12.2019 20:46:25 0
SABANCI ÜNİVERSİTESİ’NDEN SAKIP SABANCI MÜZESİ’NİN TEKNOLOJİK SANAT ESERLERİNİN KORUNMASI PROJESİ

“Teknolojik Sanat Eserlerinin Korunması” başlıklı proje Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nin arşiv ve araştırma alanı digitalSSM ve Sabancı Üniversitesi işbirliğiyle başladı.

Türkiye’den ve uluslararası arenadan uzman ve akademisyenlerin katılımıyla gerçekleştirilen ve dijital medya, video, interaktif sanat, bilgisayar grafikleri ve animasyonları gibi yeni medyanın teknolojideki hızlı dönüşümü göz önüne alınarak geleceğe nasıl taşınacağı konusunun masaya yatırıldığı panel serisinin ilki 15 Kasım tarihinde yapıldı.

Sabancı Üniversitesi Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Öğretim Üyesi Selçuk Artut ‘un açılış konuşmasını yaptığı programda Sabancı Üniversitesi Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği Öğretim Üyesi Cemal Yılmaz, TATE Müzesi Konservatörlerinden Patricia Falcao ve Rhizome’un Koruma Direktörü Dragan Espenschied gibi uluslararası kabul gören otoritelerin konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte “Zamana Dayalı Medya Konservasyonu” konulu bir atölye çalışması da gerçekleştirildi.

Sakıp Sabancı Müzesi Müdürü Dr. Nazan Ölçer projeyle ilgili “Dünyada ve ülkemizde dijital sanatın bu kadar gündemde olduğu günümüzde bu işlerin korunmasının ve geleceğe aktarımının Türkiye’de ilk defa müzemizde konuşuluyor olması çok kıymetli. Yazılım ve donanım sistemlerinin güncelliğini yitirebilmelerinden dolayı dijital sanat kapsamındaki eserler, diğer alanlara ait sanat ürünlerine göre daha kısa ömürlü oluyor ve yazılım yenilenmesi bazen eserin değerinden de fazla bir maliyet gösterebiliyor. Bu eserlerinin yok olmasıyla beraber, içerdikleri değerli arşiv ve onlara ilişkin bilgiler de kaybedilebiliyor. Müzemizde gerçekleştirilen bu panel dizisinin bugün artık “dijital miras” olarak nitelenen bu eserlerin geleceğe aktarılmasında önemli bir eşik oluşturduğuna inanıyorum.” dedi.

Teknolojik Sanat Eserlerinin Korunması projesi kapsamında bir sonraki panel

13 Aralık Cuma günü, saat 14.00’te gerçekleştirilecek. Panelin açılışını European Graduate School’da Medya Arkeolojisi ve Tekno-Kültür Bölümü’nde Michel Foucault kürsüsünden Prof. Dr. Siegfried Zielinski, “Gelecekteki Arkeolojiler. MEDYADA ZAMANIN DERİN İZLERİ’nden Olası Geleceklere Seyahat” başlıklı konuşmasıyla yapacak. ZKM (Center for Art and Media Karlsruhe) ve PAMAL Group (Preservation & Art - Media Archaeology Lab) 'dan gelecek uzmanlar ise “Medya ve Dijital Sanat Eserlerinin Medya Arkeolojisi Bağlamında Yeniden İnşası: Uygulamalı Vaka Çalışmaları” başlıklı konuşmalarında; Jeffrey Shaw - Virtual Sculpture (1981), Paul Garrin - Ghetto With Watchdog (1989-90) ile Frank Gillette ve Ira Schneider'in Wipe Cycle (1972) eserleri üzerine yaptıkları araştırmaların sonuçlarını ilk kez SSM’de açıklayacak.

Projenin son ayağı 17 Ocak 2020 tarihinde “Teknolojik Sanat Eserleri Koleksiyonu Oluşturma, Eserlerin Sergilenmesi ve Korunması” başlığıyla düzenlenecek. Panele Türkiye'den sanatçı, konservasyon uzmanı, koleksiyon yöneticisi ve küratörler katılacak. Katılımın ücretsiz olduğu konferans ve atölye çalışmalarının dili İngilizce. Konferansta eş zamanlı Türkçe tercüme yapılıyor.

Etkinlikler, www.sakipsabancimuzesi.org ve Sakıp Sabancı Müzesi’nin sosyal medya hesaplarından takip edilebilir.


4. İSTANBUL DİJİTAL SANAT FESTİVALİ 2 MAYIS’TA AKM'DE BAŞLIYOR!

ÇETİN ÇETİNTAŞ ANLATIYOR: KARANLIK İNZİVA

İLKSEN UTLU’NUN YENİ KİTABI AHENK İÇİNDE

YERLİ SUSAM İÇİN  YERLİ ÜRETİM HAMLESİ

GALATAPORT İSTANBUL’A AVRUPA BIRLIĞI’NDEN ÖDÜL!

ENGELSİZ FİLMLER FESTİVALİ “ÇOCUKLAR İÇİN”  SEÇKİSİYLE SİNEMAYI KEŞFE ÇAĞIRIYOR

‘DENİZİN BÜYÜLÜ MELODİSİ’ OKURLA BULUŞTU

“AYÇİÇEĞİNDE ÜRETİM TÜKETİM KADAR ARTMIYOR”

BİR DENİZKESTANESİNİN ANILARI”, ERİMTAN ARKEOLOJİ VE SANAT MÜZESİ’NDE CANLANIYOR

13. INTERNATİONAL FİLMMAKER FESTİVAL OF NEW YORK, AÇILIŞINI TÜRK FİLMİ TURNA MİSALİ İLE YAPACAK

24.ULUSLARARASI FRANKFURT TÜRK FİLM FESTİVALİ ‘VEFA ÖDÜLÜ VE YAŞAM BOYU ONUR ÖDÜLLERİ BELLİ OLDU’

ÇİFTÇİLERİN SGK UYGULAMALARINDA YAŞADIĞI SORUNLAR

24.ULUSLARARASI FRANKFURT TÜRK FİLM FESTİVALİ ‘ÖN JÜRİ, BAŞVURULARI DEĞERLENDİRMEYE BAŞLADI’

“KADIN GÖZÜYLE HAYATTAN KARELER” FOTOĞRAF YARIŞMASI SONUÇLANDI

DOĞUŞ ÇOCUK SENFONİ ORKESTRASI İLE COŞKU DOLU 23 NİSAN KONSERLERİ

MİLYONLAR KARNAVAL İÇIN ADANA’DA BULUŞTU

ZÜLFÜ LİVANELİ’NİN GÖLGELER KİTABI  2023 YILININ EN İYİ HİKÂYESİ SEÇİLDİ

ÖLÜ YİYİCİLER, AYRINTI YAYINLARI’NDAN ÇIKTI!

BAHARDA SIK GÖRÜLEN CİLT HASTALIKLARINA DİKKAT!

ADANA PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINDA FERHAT GÖÇER KONSERİ

“BİR SİMİT MASALI” OKURLARIYLA BULUŞTU

2 AYDA 1 MİLYON 528 BİN 854 TON BUĞDAY İTHAL EDİLDİ

KALP SAĞLIĞI HAKKINDA DOĞRU SANILAN 7 HATALI BİLGİ!

ŞAİR VE RESSAM CAN EMRE DAĞ’IN “BİR “DÜŞ” GÖRDÜM” SERGİSİ

TÜRK İHRACATÇISI 2024 YILININ İLK ÇEYREĞİNDE BALKANLARA İHRACATINI YÜZDE 19 ARTIRDI

CEVİZİN 6 FAYDASI

RAHMI M. KOÇ MÜZESI YAPAY ZEKA DESTEKLI MÜZE DENEYIMINE ÖNCÜLÜK EDIYOR

TARHAN: “ÇOCUKLUK DÖNEMİNE İNMEK DÖNEMİ GEÇTİ”

TURİZMDE 2024’DE GELİR HEDEFİ 60 MİLYAR DOLR

KLASİK OTOMOBİL ŞAMPİYONASI’NIN İLK YARIŞI BAHAR RALLİSİ

Yükleniyor

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 34 30 1 3 59 93
2.Fenerbahçe 33 27 1 5 57 86
3.Trabzonspor 33 17 12 4 13 55
4.Beşiktaş 33 15 12 6 6 51
5.İstanbul Başakşehir 33 14 12 7 6 49
6.Rizespor 33 14 13 6 -6 48
7.Kasımpaşa 33 13 13 7 -4 46
8.Antalyaspor 33 11 10 12 0 45
9.Alanyaspor 33 11 10 12 -3 45
10.Sivasspor 33 11 10 12 -5 45
11.Adana Demirspor 34 9 11 14 2 41
12.Samsunspor 33 10 14 9 -6 39
13.Ankaragücü 33 8 12 13 -3 37
14.Kayserispor 33 10 13 10 -10 37
15.Konyaspor 33 8 13 12 -13 36
16.Gazişehir Gaziantep 33 9 17 7 -13 34
17.Fatih Karagümrük 33 8 16 9 -5 33
18.Hatayspor 33 7 14 12 -9 33
19.Pendikspor 33 7 17 9 -31 30
20.İstanbulspor 33 4 22 7 -35 16